. Sahabat .

7:09 AM

Bismillahirahmanirrahim. Ampunkan ana atas kekasaran dan kehilangan akal ana minggu lalu. Ana dah tak tau apa sebenarnya yang merasuk diri ana ni. Setiap detik ada sahaja air mata nak jatuh. Well, being a cry baby , it's really hard handling your feelings here. Balik balik disakiti, lagi lagi orang sekeliling. Ya, orang sekeliling. Manusia yang bernama kawan, sahabat.
Pernah aku dengar kata kata, " Biarpun sahabat kau mempunyai 100 keburukan, carilah kebaikan dalam dirinya walaupun 1, kerana itu yang menjadi sebab kau sayangkan dia" 
But here? My friends are all more the reason to love. But when they repel you, what else can you do. Being a loner hurts. A lot. I really miss you guys, Naurah and Afieza, and of course, the whole gang. It was the best 4 months of  my life , I swear.
Adakah aku tidak bersyukur? tak. Aku sangat bersyukur, sebab Allah letakkan aku kat sini. Dikelilingi ramai orang yang sayangkan aku, *hopefully* mungkin diorang ni tak menunjukkan kasih sayang diorang. Ya, deorang tinggalkan aku bersendirian. They've dithced me, hurt me, with all for one reason. To make me stronger. I'm too sensitive to live in the real world. Sikit sikit nak terasa, kan? Hek eleh Azwa dah masuk kolej, hidup sendiri ah nak mengharapkan orang sangat kenapa? kan? kan? haih. Azwa kenapa AZWA. KENAPA LEMBIK. Kenapa kau nak sakit hati. Kenapa kau mengharapkan manusia sedangkan Allah ada. Kenapa walaupun dengann statement ni kau tetap nak terluka dengan sikap kawan2 kau? Kenapa tak fikir yang sebenarnya kawan kau menjauhi kau sebab perangai kau sendiri?Sedarlah Azwa. Sedar.
Sedar. Biar lah mereka tak layan perangai kau, biarlah mereka tak menunggu kau, biarlah mereka berkasar bahasa dengan kau. Asalkan mereka yang membawa kau ke jalan yang benar. Yang mendekatkan kau dengan Allah. Ya itulah sahabat yang sebenar. Biarlah aku bersendirian , biarlahh hati aku berkecai tapi diletakkan semula oleh Allah. Biarlah.  
Lihatlah kebaikan dalam sahabat kau Azwa. Tak nampak ke batapa diorang sayangkan kau. 

You Might Also Like

0 Comments