AKU SEORANG MISTERI PART 5

2:17 AM


“Wawa! Kenapa sembur air tu habis baju zuki tu”
Maaf 
“Tak pe la..saya ada bawa extra…pasal tidur kat sini tu…terima kasih banyak 2 nek…”
“ala bukannya ada apa2..kamu pun macam cicit nek dah…”
Nek tersenyum
“hah wawa!? Tunggu apa lagi tunjuk mana tempat tidur Zuki..”
Bilik tetamu sebelah bilik wawa kan?”
ya..tolong pasangkan  cadar sekali ya wawa”
yelah..”
………………
DI DALAM BILIK
Tinggi la pula cadar di atas almari tu..
Tanpa  sepatah kata perintah pun ..Zuki menolong saya mengambil cadar yang berhabuk itu….
terima kasih
Sama sama
\Entah mengapa aku rasa begitu rendah diri.
.kepala ku tunduk sambil menepuk habuk lalu memasang nya ke atas katil.
Zuki pula merenung ku seakan akan amat kagum dengan ku…
Aduh senyuman nya semanis susu cap teko!!
Pabila selesai mengemas katil dan bantal juga telah disediakan..
Dah siap…”
Kepala ku terasa amat berat untuk menentang mata dengan jejaka itu
Cuaca malam nie  sejuk gila gila ..nak saya mati kesejukan ke? Ye pun bagi lah selimut sekali”
“Oh..”
Dengan segera ku mengambil selimut dalam almari dan memberi kepada Zuki..
Terima kasih..dan maafla menyusahkan awak”
“Tak pe..Its my duty as the house owner ,and your job as the visitor
Ku berjalan dan keluar dari bilik itu...tapi tapakku terhenti ...
"Wawa....there's something that i need to tell you"
ku berpaling ke arah Zuki..
"Yes..."
"Duduk lah dulu"
sambil menepuk nepuk katil yang empuk spti roti itu
"Apa yang awak nak cakapkan ?"
dengan suara yang cuba ku kawal ketinggiannya
"umm..awak pun tahu yang saya ni anti sosial kecuali berkawan dengan awak,.."
"and??"
"ish sabarlah....awak patut bersyukur kerana dapat berkawan dengan saya..bukan senang nak berkawan dengan saya tau"
"ha?? ee perasannya..."
"Saya belum cakap habis lagi lah...saya amat berterimakasih pada tuhan kerana
temukan saya dengan awak, awak pun mengambil berat pada saya...awak pentingkan image saya dari junior2 yang lain...awak juga cikgu saya dalam kelas...budi awak terlalu banyak untuk saya balas...."
My cheeks are blushing......kepalaku tunduk lagi ke bawah
"Saya mengajar awak ilmu2 pun terlalu sedikit berbanding pertolongan awak...
Now is my only chance to help you ,to protect you ,to love you..."
Aku tersentak dengan katakata nya..
Kali ini dia melutut dihadapan ku...
"Wawa....tolong jawab soalan ini dengan sejujurnya  Awak ada menyimpan perasaan untuk saya tak???.."
Ku menekup mulutku dengan tangan ku..
"Oh..Zuki...I kept feelings for you from the day we met...but dont you think its just to early for us"
Walaupun sudah 17 tahun...aku tidak pernah menjalin hubungan silaturrahim yang bernama cinta ini...
" my dear,thats the point...kita akan menghadapi SPM tahun ini...keputusan saya pula amat teruk..tetapi jika kita bersama awak boleh mengajar saya bila2 masa.."
Zuki kelihatan risau
"Zuki saya still boleh ajar awak walaupun kita kawan.."
"So this means awak tolak ajakan saya ini"
muka nya agak muram...
"Bukan maksudnya  saya tak mahu..fikirkanlah..nenek macam mana?? setujukah dia kalau kita berkawan rapat dari segi ini"
"Hai....nampaknya kena tanya nenek dululah..dia terus ke dapur untuk berjumpa dengan nenek..aku tidak sempat untuk hentikannya..dia betul2 bersungguh sungguh untuk jadikan ku sebagai puteri hidupnya..tak sangka dia akan berterus terang begitu cepat
"Alamak apa aku nak buat nie...."
Fikirku lagi
................................................
"Nek??.."
"Ya Zuki? ingatkan dah tidur "
"Nek ,Zuki nak tanya boleh sesuatu boleh tak"
Dapur yang sedang memanas kan air itu ditutupkan...
"Ada apa zuki...Mesti pasal Wawa kan"
nek menjongketkan keningnya  dan tersenyum sinis
Zuki tergelak
"Betul nek...tapi nek jangan mara tau kalau saya bagitau ni.."
"Cakap saja lah"
"Nek saya dah jatuh cinta dengan cicit Nenek..Hawa Quesandra"
Zuki sedang mengharapkan muka yang bengis ..tetapi treaksi nenek sebaliknya
"Betul ke cu,Baguslah"
nenek tersenyum riang..
"HA?..Nek tak marah ke??"
"Tak da lah Zuki...Klau dua orang Nuraomah mejalinkan hubungan dengan rahmat allah..kuasa lawannya akan menjadi kuat.."
"terima kasih nenek!!..sayang nenek.."
Haha...
"Wawa!!.nenek awak setu...WAWA!!"
..................................

to be continue

You Might Also Like

0 Comments