. Buntu nak pilih kekasih hati .

8:03 AM

Hi readers ! So first things first , Kepada mami , Kak Long , Kak Ngah , Kak Lang , dan Dek Teh . I miss you badly , hanya Allah sahaja yang tahu  , dekcik tahu ada yang tak tengok video tu lagi , tapi dekchik minta maaf kalau ada yang meinitis air mata , terutama sekali kak long dan mami . Kak Long , thank you for the beautiful blog post . 

Ok , ni baru nak masuk cerita pilih kekasih hati macam tajuk tu , baru umur 17 dah gatai dah kaaa kak chik oi . *terkelua loghat kodahnyo*  Bukan lah , saje buat suspens. Sebenarnya aku ni perut tengah kembang kecut kembang kecut , rasa macam nak muntah , rasa sedih berbaur dengan gembira dengan happy dengan risau , semua ada . Kenapa ?Sebab macam tak percaya je yang aku diterima masuk UTP . Aku tak bagi jawapan lagi , sebab aku rasa macam ada second choice , padahal takde . tapi aku gabra buat macam dapat banyak tawaran, padahal pilihan aku antara terima atau tak je . AKU TAK TAU ! aku berat hati nak meninggalkan rumah ni , aku berat hati nak tinggalkan mak ayah adik adik aku . Serius berat hati . Aku sedih sebab tinggalkan kawan2 aku kat sini . Aku cuma ada masa seminggu je nak decide , dan prepare . Buat masa ni , aku dalam proses nak prepare barang barang untuk pendaftaran , tapi aku tak terima tawaran lagi , mana nak tau kut kut aku ubah fikiran kan ? Wallahualam .

ok cop. Aku sejujurnya tak pernah berjauh dari mak aku kecuali gi kem . Kem paling lama seminggu . tu pun area kedah je . paling jauh Langkawi . Aku tak de experience asrama , bukan macam yang lain happy je dapat , dah biasa duk asrama , masuk U duk asrama jugak , so tak de perbezaan. Bagi aku , rumah ni akan kehilangan seorang yang nakal dan manja . Ya Aku ni manja , macam mana tah nak tinggal jauh . Aku akan kehilangan orang orang yang tercinta , orang orang yang yang selama ni sentiasa berada di sisi aku . Tapi takpe , Allah ada. Aku bersyukur mak aku tak bagi duk asrama , kalau aku duk asrama , aku mungkin tak serapat keluarga aku macam sekarang .Bila dah mula hidup U ni semua kena handle sendiri, mana boleh harapkan mak dah . First time nak tggal kat asrama , aku tak tau apa pun nak sediakan . Sedih betul kan ? Dah la aku ni perfectionist , penyakit OCD aku ni dah list kan barang nak dekat 80 jugak la , ni nak kena korek poket lagi . Tapi aku ada satu azam . Aku nak pakai tudung labuh , so mulai sekarang aku slow2 nak beli baju muslimah dengan tudung yang sesuai . Itu azam aku , tutp aurat dengan sepenuhnya , memang banyak pelaburan , *biasala perempuan* tapi kita kan korban ke jalan Allah , ye dak ? Insya Allah ! aku akan berubah . Yang sedihnya aku ni umur je 17 ,tapi tak reti masak .nasib baik asrama tak bagi dapur , kalau tak aku guna utk masak megi je , hehe.

Mum , if you're reading this. I want u to know that I'll be fine . hehe . kawan along cakap , along pergi berjihad .Along berjuang ke jalan Allah ! insyaAllah pengorbanan dan kesusahan along kat U nanti akan dikira sebagai pahala untuk mak masa akhirat nanti . Dear dad ,I'll always be your princess. Thank you for teaching me all the things I know , thank you for having faith in me as I am your Share in akhirah . Insha Allah , in every step I take , there is a purpose , and there will be pahalah for what you've taught me . In every decision , I'll do it lillahita'ala . Angah , along sayang angah , angah tolong jaga kesihatan , tolong jaga tulang belakang angah tu , angah jangan bg parents kita risau tau , along tak suka tengok muka deorang risau pasal angah. Angah tahun ni spm , belajar rajin2 , aklau stress lantak je , jangan jadi macam along , pulun , last last sakit . tambah pening kepala mak ngan atta , nanti jaga adik untuk along boleh ? along minta mmaaf kalau angah rasa along bukan kakak yang terbaik . memang tak baik pun , pemalas . haha . kosong kosong ye sayang ? muaah . Adik , my baby ! Adik masuk form 1 rajin rajin tau belajar , lagi lagi bahasa arab , adik ni saham akhirat mak dan atta tau ! along dengan angah takde peluang nak belajar sekolah agama , alhamdulillah adik dapat , nanti boleh adik ajar along . Adik , jaga mak atta ngan angah tau ? Jangan bagi deorang sedih , jangan bagi deorang sakit hati . Adik kena kuat tau . Angah pun sama , jangan lah gaduh2 selalu . 
I'm going to miss you guys . aku tahu lah aku over , pi U je pun , betul tak ? padahal masuk minggu depan, dah tulis post panjang panjang , ye lah , minggu ni aku sibuk . biar lah orang nak kata apa , memang betul aku sebak , tapi everything is going to be okay , In shaa Allah ! 
Ya Allah , kau lindungilah aku dari segala kemaksiatan ,

You Might Also Like

0 Comments