. A 2013 long story short (FAILURE).

8:02 AM

Hi Readers , So new year huh ? to tell the truth I'm trying not to celebrate anything from the gregorian calender . Anyways , I'm not sure how long this post is going to be , But I'll just cut them short .
So many things happened last year , Let's start with friends . Honestly , The older we get , the naughtier I am . I broke A WHOLE LOT OF RULES, like seriously . All of this because of my three partners in crime , Hui Qin, Naimmah dan Bong . SPM membebankan sangat kot , tu yang nakal sangat tuh , Panjat menara jam , ponteng kelas , bawa HP pergi sekolah , Menyibuk hal junior sebagai alasan untuk ponteng kelas. Mainly ponteng kelas . haha. But I love every second of it , because it was mind relaxing , jalan jalan dalam bilik guru *best , sebab takde cikgu nak marah ,hehe. Saya kan budak baik *, Kalau dengan Hui Qin , Naimmah dan Bong, hidup aku jadi huru hara , but in a good way , kami ni macam rojak jugak la . Kejap cakap cina , kejap cakap BI , kejap cakap BM , Cikgu tak bagi duk sebelah kalau dalam kelas. haha. Macam tak percaya je yang kami bertiga dalam senarai elit SPM . Mula tahun 2013 lah , hubungan kami jadi rapat . almaklumlah , satu kelas , satu kepala gila . Ingat lagi saat saat kata nak study group , hahaha , apa pun tak jadi . main je banyak . Sampai trial , sampai SPM , tak serius lansung ! hehe. I love you guys . Thanks for the memories, They will forever be etched in my heart .
Speaking  bout Friends , I'm a little sad that this year Me and my sisters are going on our seperate ways . I'm so glad that we still contact each other . Dek Cik tahu yang tahun ni kita lansung tak dapat nak spend time sama sama , kecuali waktu rehat , tu pun kalau dekcik tak tugas Koop . huhuhu . Serius dekcik gitau , dekcik memang sebak sangat meniggalkan Hi -Tech sebab tinggal kan korang , padahal kita dah berkawan sejak form 2 . Sedih sebab 2013 tak dapat nak luangkan masa sangat . Terutama sekali dengan Kak Lang . Apa apa pun detik kita bersama sepanjang kita bersekolah tidak akan ku lupakan . walaupun *jujur nak kata* dekcik sebenarnya ada terasa dengan korang apabila korang rapat dengan orang lain , hehe , maaf , tapi dekcik pun sedar yang dekcik pun rapat dengan classmate , nak buat macam mana kan dah lain kelas. Dekcik rindu saat kita kita je. sumpah . 2013 tidak lah semeriah yang kita sangka kan , tapi persahabat antara kita sangat berharga bagi ku . 
Bagi guru2 pulak , Aku bersyukur sebab Cikgu Normaini dah mengajar aku 5 tahun berturut turut .Cikgu Seri walaupun smula masa tingkatan empat , aku rasa bersalah sebab cikgu ni frust dengan kelas kami selalu, tapi dia tak pernah tunjuk kelemahan. Cikgu Ku pulak , memang de bomb lah , ajar kami sejarah dan BM (f4) ,Aku rasa bersalah sebab kelas aku ni selalu  buat cikgu terjerit , huhu. Sorry Cikgu . Cikgu Mazlina ,terima kasih atas pengalaman yang cikgu cerita kan kepada kami , the stories are inspiring . Tapi aku suka cerita kucing dia,hehe. Teacher peremjit , haha , I'm really sorry teacher . Kelas teacher je aku ponteng , tak guna punya anak murid.haha. Cikgu Rezal! sayaaang cikgu . Cikgu ni humble je , aku sayang dia sebab dia ajar LK. my favorite subjek , insyaAllah A+ !fizik pulak , aku tak tau lah , tawakkal je . Cikgu Zainora a.k.a Mama Nora , hehe cikgu lah inspirasi saya , walaupun addmath saya lemah , cikgu tak pernah berhenti bagi semangat dekat saya . Aku rasa bersalah sebab tahun lepas kami buat cikgu nangis . sorry cikgu . huhu. Ustazah Sofia , saya nak berterima kasih sebab sudi mendengar luahan hati , tangisan dan keluhan saya sepanjang saya kenal ustazah , walaupun hanya beberapa bulan ustazah mengajar kelas kami , tapi jasa ustzah tidak akan kami lupakan . Long story short , I miss all my teachers in Hi-Tech :( 
SPM!! OF COURSE , kalau 2013 ini lah main storynya hoi . Aku tak pernah rasa stress sehingga lah mambang ni wujud dalam hidup aku , sebagai insan yang bernama pelajar dan remaja , penyakit MALAS ni memang kekal lah , dikatakan pelajar harapan 2013 , tapi pelajar contoh ? Sorry lah bro , saya bukan contoh yang baik . Aku esok nak exam malam tu baru pulun . Bukannya sebelum tu tak study , tapi aku study cin cai cin cai , asalkan buat syarat mata tengok buku , akhirnya , buku tengok mata balik. Allahu .Bila time nak exam mula la pulun sampai 4 pagi , mau tak sakit ? Sadis sungguh ! Ye la , tak study satg bukannya pandai sangat, fikir dalam hati , Nak dapat number 1 , nak straight A , wajib usaha keras demi nama sekolah dan bla bla bla .Tu yang stress gila gaban . Kalau difikirkan balik ,aku sebenarnya nak penghargaan manusia ,nak pujian ,astagfirullahalazim. sejak dengan ceramah prof Muhaya , aku dah tukar persepsi aku , dekatkan diri dengan tuhan , aku dah kurang stress ,tapi masa tu trial pun dah lepas , tinggal lah SPM yang aku guna teori Usaha , Doa ,Tawakkal . Sekarang tinggal proses Doa dan Tawakkal. Walaupun SPM ni menghantui 2013 aku , aku bersyukur sebab aku mampu melaluinya tanpa membunuh diri . haha . Ni baru SPM , ye dokk ?Belum masuk U lagi .
Dalam 2013 , aku rapat sangat dengan famili aku , syukur Alhamdulillah , my family is my life . Tanpa deorang , tak lengkaplah aku . Tahun ni banyak jugak lah dapat spend time sama2, tahun ni special sebab tahun ni FIRST TIME aku gi cameron . pujuk punya pujuk lah nak pergi Cameron . haha. Kami pun bercuti kat Pulau Redang  , gelap kulit aku dibuatnya , but it was worth it, every second spent with my beloved family members . Maybe it's because I'm not going to stay in this house for long that it made me realize that family is literally everything . I'm glad that I was born in a such a beautiful family . The year end holiday was spent in Vietnam , had a lot of fun with them . Now I'm trying to enjoy each and every moment with them , even if my sister is being a hard headed hedgehog . Gosh so many to tell so little time. my head is getting heavier.  
OKAY , I FAILED TO SUMMRISE MY 2013 , Banyak sangat yang nak diceritakan tapi pening kepala aku ni tak mengizin kan .

You Might Also Like

0 Comments