. Menanti si dia .

10:34 PM

Greeting Text
olla , it's breaktime now , and I have 10 more minutes before I'm going back to my office and finish my job . So , I just ate the most delicious kuey teow in my life . Thanks mum . Anyway , I'm bored . I feel like writing something and I want to write a story . BUT i don't have any idea , no timeline , no storyboard . This just came out of nowhere .
10:00 PM 
Yasmin masih lagi menunggu mesejnya dibalas . Sudah 2 jam dia menunggu , Solat Ishak pun sudah diselesaikan . Dia mengambil keputusan untuk ke biliknya dan membaca buku . Dia teringat kembali waktu dia masih muda , dan itulah kali pertama dia jatuh cinta kepada seorang jejaka , yang kini sudah menjadi suaminya . Kisah bagaimana dia begitu benci kepada Kamal hanya disebabkan kamal telah melaggar bumper keretanya dengan sengaja . Bergaduh , memaki hamun . "HOI , tak nampak jalan ke?!" Kamal menjerit kearahnya . Memang jelas sekali yang Kamal telah melanggar lampu merah dan mereka sedang menuju ke simpang yang sama , mungkin juga tepat yang sama . Hensemnyaa mamat ni , pakai songkok ,  tapi perangai teruk gila . kenapa dia pakai songkok dengan sweater ? sejuk ke , tapi tetap hensem . kan bagus kalau aku kawin dengan dia je .  Yasmin berkata dalam hatinya. Sambil menurunkan cermin mata hitamnya , dan menolak selendang putih yang dipakai ke belakang , dia senyum sambil berkata "maaf ya encik , tapi encik sedar tak yang encik ni dah langgar peraturan , saya tak kisah la sangat , tapi encik dah merosakkan kereta saya , nampaknya encik kena bayar ganti rugi ni" . Ternganga Kamal melihat perempuan itu . Amboi amboi , perempuan ni , suka hati je suruh aku bayar , tapi dia pakai baju putih , tak kan lah dia kut ?   Di tengah tengah simpang tu , Kamal alihkan keretanya ke tepi , dann mematikan enjin , dia keluar dari keretanya dan menahan kereta Yasmin dari meneruskan perjalanannya yang lewat . Eh , asal dia tahan ni , nak bayar ganti rugi terus ke , aku dah lewat dah ni , mampur atuk cari aku . Pakaian dia tetap pelik , songkok dan sweater dan seluar slack . "Hei , asal tahan kereta ni , saya dah lewat ni encik , saya tak nak kena sekeh dengan orang lain pulak ."  yasmin menjerit dari tingkapnya.Kamal berjalan ke tingkap yasmin dan bertanya "Kau nak pergi masjid kat hujung jalan tu ke ?" dengan nada yang serius . "Kalau ya pun , kenapa ? nak ikut ?" Yasmin menjeling . "Nama kau Yasmin bin Alif ? " Kamal meneka . Terkejut Yasmin dibuatnya . dengan gagap dia berkata "Ya" . Eh , macam mana dia tau nama aku ? Spy ke ? Ke polis yang nak tuntut saman aku ? . Yasmin  cemas , tangannya sejuk , entah entah ... dia kot ! tapi asal dia pakai sweater ?bukan kemeja ? ."eh , kau sape ? macam mana kau tau nama aku ?". Kamal senyum dengan sinis sambil berfikir , Dunia aku akan terbalik lah lepas ni dengan perempuan mulut kepoh ni , kenapa ayah ? kenapa dia ?  "Assalamualaikum bakal isteriku ." Kamal memberi salam dan hilang ke keretanya , Yasmin terkedu , tak dijangka bakal suaminya adalah orang yang dilanggar pada pagi pagi buta ini . Kamal kembali semula dan masuk ke kereta Yasmin . "asal dengan kau ni ? naik kereta sendiri lah . " Yasmin memarahinya . Kamal memandangnya dengan muka dan hati perasaan yang kosong , membuatkan muka Yasmin merah menyala , "Dengar sini , ak tahu kau pun terpaksa akur dengan semua janji atuk kau dan ayah aku, dengan baik hatinya , rumah untuk kita pun sudah disediakann."."KAU BIAR BETUL/?". "Bagi aku cakap habis dulu boleh tak ? Ya , kita sebagai ahli koparat yang profesional , kita setuju sahaja , kan ? Tapi aku tahu kau pun tengah 'struggle' , apa kata kita buat kontrak , kita tinggal serumah , tapi kau tidur bilik atas , aku tidur bilik bawah , kita ada kereta masing masing , buat macam housmate sahaja , abaikan aku , aku tak de kena mengena dengan hiudp kau , begitu jugak dengan kau . We have a deal? " Yasmin senyap memikir kan perjanjian mereka , ya , memang keputusan yang agak susah apabila nikah dipaksa , dia terpaksa meninggalkan boyfriendnya . "Deal" . Dengan sepatah jawapan , Yasmin menekan minyak meninggalkan kereta kamal di teppi simpang itu , untuk menjimatkan masa  , mereka akan patah balik untuk ambil kereta Kamal , dan menjalani hidup masing masing semula .
Yasmin tersentak apabila dikejutkan dengan bunyi tutup pintu almari , dia menoleh ke arah bunyi dan melihat suaminya yang telah pulang dari kerja . "Mengelamun apa tu ?sampai orang masuk bilik pun tak sedar .?" Kamal bertanya sambil memengang berus gigi dan berpeluk tubuh .Yasmin tersenyum , "tak ada apa apa , dah makan ?" ." Tak , lapar sangat , awak masak apa hari ini ?" . Muka Kamal bercahaya tidak ubah seperti kanak kanak yang tidak sabar untuk memenuhkan perutnya . Yasmin bangun dari katil dan menarik tangan Kamal dan membawa dia turun ke dapur untuk menyuap suaminya yang berkelakuan seperti anak yang manja .

Whoa , that's so cheesy , that's not me . well demam demam ni jiwang kot . ok dah lewat . aku masuk kerja dulu .bye

I miss you :(

You Might Also Like

0 Comments