. Pengalaman Ngeri :(

5:14 AM

Malam tu semua orang terjerit2 , berlari ke arah pintu , kecuali saya .
Saya tak tahu apa yang dikecoh2 sangat , tiba adikku Sarah datang menjerit di telingku 
" ALOOONGG , CEPAT TURUUN , TADI ADA ORANG PANJAT BUMBUNG RUMAAH KITA"
Saya pandang muka Sarah dengan selamba *kening sebelah keatas*
" Kalu ye pon x yah jerit kat telinga orang ,"
saya tak tahu kenapa saya tak panik mcam orang lain , ayah sedang kunci semua pintu . 
Tiba tiba shot ! eletrik tak ada . baru saya mula panik . 
saya cari enset , tiba2 ayah kunci pintu saya . saya cuba bukak tapi gagal .T__T
sepatutnya boleh kan ? kita yang duk kat dalam bilik , tapi ntah la lagi la panik ! 
nak tau kenapa . saya penakut ! saya fobia kegelapan
. ada je rasa macam ada orang ikut kat belakang ,
Tapi x pe lah , mcam biasa , saya keluar ikut tingkap , lompat kat rmah sebelah yg agak rendah, 
Hemm , cari number dia . cuba call . ada orang angkat , tpi suara saya yang x kluar . 
huh ! pelik ! terus tutp fon tu .lepas tu ayah terjerit2 panggil nama saya . saya cepat lari ke hadapan 
pastu ayah suruh start engine kereta bawa sarah , syikin , ngan sorang budak ni . dalam hidup ni , x pernah tengok pun budak tu . budak tu diam , tapi senyum sinis . NGERI .
ayah kata kereta ada kat depan rumah , x parking dalam rumah  sebab semalam pagar kena repair , kemik .
sebaik sahaja ,kluar dari pagar , nmpk bayang 5 orang atas bumbung .ayah cakap terjerit2 ngan mereka , mcam ayah berhutang ataupun langgar perajnjian . saya keliru . sblum ni x pernah jadi apa2 pun dalam keluarga .
nak buat cam ne jangan cmpur urusan orang tua . sambil tu ngedong budak kecik tu , syikin ngan sarah di sebelah kiri dan kanan . Safiah pula duk telefon pihak polis ngan mak . bagi butir2 yang penting . 
jauh sungguh ayah parking , dalm semak2. bila smpai . rupa2nya ada pgar , kna lah pusing ke dalm semak2 tu lagi . dah sampai kat kreta agak jauh dari rumah , tempat tu memang sunyi gila . tiba tiba hujan turun , angin kuat , hari gelap gelita , saya tengok jam . kul 5:30 pagi . tapi kenapa pagi ? tadi tengok jam kul 11:00 malam .keliru keliru .budak yang saya ngedong tu mntak diturunkan , saya pun trunkanlah, tiba2 dia lari ke padang depan rumah , bila kilat sambar , nmapak sepintas lalu , muka budak tu berubah , mata merah , senyuman gigi yang tajam. leps tu dia hilang . lagi la panik ! saya terus humban sayah dengan syikin dalam kereta , tak smpat saya sruh mereka kunci pintu , pndangan saya glap . rsa dicekik .rsa mcam nak pengsan !
pandangan gelap , dalam 1 saat sja , sedar dlam satu bilik , tapi mulut saya dipita , tangan diikat ke atas dan dgantung , hadapan ada orang pegang pisau , sekali dia menikam jantung saya. .. . . . .
.
.
 . terbatuk batuk ! hirup hembus udara , tersedak ,
macam betul2 kena cekik , tengok sebelah , Sarah syikin , elok nyenyak tidur. terus pergi bsuh muka ,
tengok jam dah kul 6:00 pagi , hah ! dapat tidur sejam je ,
sejam sahaj , mimpi seakan2 realiti .
dari malam semalam berfikir , x boleh tidur smpai kul 5:00 pagi , dapt la tidur ,
tpi dapat mimpi bruk . haih , apala nasib saya .dah 2 hari dpat mimpi macam tu .
ngeri gilaa . argh ! Ya Allah , dalam banyak2 mimpi ku tdak penah pun ku ingat , tak penah yg terngiang2 dalm kepala otakku ini. apakh maksud semua ini Ya Allah ?
Berikanku tunjukkan , dan ajarn , jauhi la ku dari syaitan yang terkutuk ,
hanya padaMu ku berdoa dan memnita pertolongan .



Saya yang bermimpi misteri

You Might Also Like

1 Comments