. WOI , suka hati arh

5:57 AM

Greeting Text
\\ Sebelum kita menjerit macam orang tak betul bagi salam dulu // 

Hah , ape la yang kau marah sangat tue  ? suka hati aku la , nak keluar ke tak , nak outing ke tak , nak dating ke tak , nak tengok wayang ke tak , kenapa perlu paksa ? kenapa perlu merajuk , cool la sis ! #fuhhh , tengah berang gila ni , bayangkan aku tengah berasan ni ! ada wap lagi ! .

Aku dah kata dah , haha , aku ni tak suka keluar rumah , Bukan sebab dunia luar bahaya , bukan okey , aku cuma enjoyy sangat duduk rumah . Buat rutin harian aku , keluar pergi kelas je . Antara sebab aku malas nak keluar . jom telaah !

Satu ,setiap kali aku nak keluar aku akan fikir macam mana aku nak sembahyang , masa , tempat . hadoii , satgi nak kena cari surau la , Sembahyang kat tempat orang lain tak selesa bagi seorang perempuan . Aku tak suka . Leceh , aku lebih rela duk rumah , senang aku beribadah . tenang . :) 

Dua , Setiap kali mak aku nak keluar je , macam pergi tesco ke , pergi giant ke , Aku mintak nak duduk rumah , sebab aku malas nak bersiap , nak kena tukar baju la , bazir tau dak !

Tiga , aku tak suka jalan² . Aku paling malas skali nak ikut sape² shopping , pastu aku kena tunggu kat sebelah macam orang blur . Kalau aku punya barang aku tak kesah . 

Empat , aku tak de dress code , setiap kali keluar aku pakai tshirt ngan seluar yang sama , sebab aku blur , tak tau nak pakai baju apa yang sesuai , #sebab kebanyakkan baju aku dah tak muat , GEMUK . - Buat aku stress je . adessss .

Lima , aku tak suka belanja duit aku , HATE IT SOO MUCH . I can strangle myself when i spend more than 50 . I hate it when I spend a lot. I regret . I dont like the feeling . 

Enam , aku tak suka keluar rumah , sebab aku kena pakai tudung , leceh sungguh nak aku nak sarung tudung . Bukan aku tak suka pakai tudung . no way . aku pakai tudung kerana Allah . Ya , kalau boleh aku tak nak dedahkan diri aku dekat luar tu . 

Memang la , enjoy . Nak outing ngan kawan² kan ? Tapi kadang² aku sendiri rasa malas nak ikut . Tapi aku tak nak sakitkan hati kawan² aku , so aku akan tanya permission mak aku  dulu . Kalau mak aku bagi , aku pun kena laa pergi , Kalau mak aku tak bagi , aku ok je la , tak de nak merajuk dah .

Sebab tu aku bersyukur sangat mak aku didik aku dengan cara dia . Sampai sekarang aku tak de Konflik Remaja , memberontak bila ibubapa halang deorang . Alhamdulillah . Aku pernah benci , time aku form 1 , Aku tak boleh nak pergi mana² . Aku memberontak -bukan jerit okey,cuma mogok je- , sampai mak aku nangis , aku menyesal sangat² time tu . Aku tak kesah outing ngan kawan² aku bila aku rasa bosan , 3 bulan sekali okeyl la , terutama dangan V , rindu = = . heeeeeee

Nak enjoy sampai mana ? esok mungkin kita mati , sekejap lagi pun boleh jadi . kita tak tau . Wallahualam . Kalu esok nak mati , sedia dah ke ? atau sedia dah nak hadapi seksaan kubur . Aku sendiri belum sedia lagi . Tahun baru ni , Buat lah azam , taubat . Buat yang terbaik . 
eh eh , azam kite tahun ni kan , kite tak nak honeymoon untuk form4 , kite nak belajar bersungguh² . Kite nak puasa setiap Isnin & Khamis . Kite nak khatam AlQuran . InsyaAllah . Kite nak betulkan hubungan kite ngan Vanilla , cara islam . tak nak sesat² dah . Doakan saye tau . Ya Allah , berilah petunjuk Mu . (=

Panjang lebar aku cerita , kejap lagi laptop aku kena kunci , Nak sekolah dah katakan , So Selamat bersekolah kawan² ku . I love u olls . Muaah . Alalalaa , blush ke ? hahaha ngada² aku ni .

You Might Also Like

0 Comments