. Peeewiit peewit , aku kena tag.

3:52 AM

. Assalamualaikum kalaau tak jawab dosa kalau jawab sayang .



Hellow evelibadi , awak sihat ? kite tak sihat , kaki kite sakit , cepat urutkan . OKAY , enough . Straight to the point .aku kena tag dari 4 orang pasal benda yang sama , dah la tu keempat empat orang yang tag aku semua letak nama aku first , #terharu kot . SO , akan aku tulis kan semua soalan yang dikemukakan oleh deorang . Chill , 44 soalan kot , zzzz . == , lets start , Aku kena tag dari Chen Hui Qin , Kak Nabilah , Kak Nurezayu , Fatin Iman (= Thanks guys


Rules / Peraturan :
  • pertama sekali , korang mestilah kena post peraturan nie
  • kedua korang mestilah ceritakan atau describe 11 perkara tentang diri korang
  • kemudian , jawab soalan yang dikemukakan oleh orang yang men-tag korang tu dan buat soalan baru untuk orang yang akan anda tag tu pulak 
  • seterusnya macam biasalah tag kepada 11 orang dan link mereka dalam post
  • lepas tu korang pergi lah dekat blog diorang ke , pesbuk diaorang ke , beritahu diaorang yang korang dah tag dia dalam permainan nie
  • NO TAG BACK :)
  • and lastly , no stuff in the tagging section about " YOU ARE TAGGED IF YOU ARE READING THIS " you legitimately a.k.a Really , Trust with all Honest have tagged 11 people 
(Peraturan adalah kopi pes , harap maklum)

HOHOHOO . 11 fakta tentang aku . alaa senang je , 1 sampai 11 sama je , aku comel ! HAHA , ok ok lawak jaa punn . jangan maraah , nanti tak handsome / cute .
  1. Aku pendek dan chubby . Proud of it okay . 
  2. Im from Negeri Sembilan . ('= I Miss You over there .
  3. Well , tanned skin , tak pe tak nak pun aku nak jadi putih . HAHA . #jelessebenarnya 
  4. Aku suka lukis , main piano , hemtam guitar , hias - menghias , design , menyelam bidang komputer dan web . dan segala jenis seni . 
  5. Aku tidur macam mayat . 
  6. Aku tidur paling awal pukul 3 kecuali kalau makan ubat . 
  7. Aku suka warna merah . #MEAN
  8. Aku garang ! yayyy . *abaikan
  9. Aku lahir masa hari sejarah Melaka . 15.4.1996
  10. Aku suka kucing 
  11. Tagline hidup aku RAWRR . 
Fuhh , letih memerah otak . And now , the top eleven beibeh ! 


Hah , the questions from the Girls . 3 2 1 go !

Fatin Iman's Questions .
1)  kau ade boyfriend / girlfriend ? kalu berani bagitau nama dia sekali :)
Ada ! nama dia MOHD. SYAZMIE BIN AZHAR  Also known as Mr Vanilla in this blog .


2)  kau marah tak bila ade orang cuba buruk-burukkan nama kau ?
At first marah , tapi lepas tu aku okay je . buat ape marah lama² . Kena selalu ingat dan berterimakasih ngan diaorang sebab sebarkan nama 'baik' kita . hahaha 

3)  kau sayang mak lebih ke ayah kau lebih ?

Dua² sama balance . Dua² superb !

4)  kau rasa orang sekeliling kau suka kan kau tak ?

Setakat ni semua yang tegur aku tak pernah pun jeling berbagai. Kalau ada salah faham kami akan mintak maaf semula . yay ! #iloveyouguys

5)  kau paling benci apa ?

Aku benci susu , nak termuntah aku minum menda tu . 

6)  kau pernah tak menyesal jadi diri kau yang sekarang ?

Tak pernah & tak akan , BECAUSE , I know that I make those knees wobble yeahhhh . #ilovemyself

7)  kau suka artis tempatan ke luar negara ? sebab ?

Artist luar negara . sebab deorang pandai handle press *some of them , tak macam artist tempatan yang selalu riak  lepas tu fitnah sana sini *bukan semua 

8)  kau suka tak bila dicabar ?

FUHH , panas kot , tapi ikut cabaran yang diberi .

9)  cuba ceritakan kau nie seorang yang mcm mana ?

Aku cuma seorang insan biasa , seorang hamba Allah , seorang anak sulung kepada pasangan yang loving . seorang kakak yang  sedang menjadikan diri terbaik untuk adik²nya , sorang kawan yang cuba untuk membantu kawan²nya , seorang anak murid yang berusaha untuk menerima ilmu , seorang rakyat yang telah berbakti pada negaranya , and seorang kekasih yang berdoa untuk kebaikan si dia . 


10)  kau marah tak bila best friend kau tipu kau ?
Marah , tapi kekadang best friend tipu ada sebab . untuk kebaikan kita juga  (=

11)  kau suka budak-budak tak ?

OMG , suka ke tak ? suka la ! suka sangat² . tapi kalau yang ngada² tu sorry la . 




Questions from Kak Ezayu


1) 5 benda yang wajib korang bawak nak keluar hangout ?
Wajib bawak Handphone , telekung , cermin , begduit & cermin mata 


2) 3 negara yang korang teringin sangat nak pergi ?
Tanah Haram , Paris , Rome


3)ciri-ciri future husband / wife ?
Hemm , kuat imannya , matang fikirannya , tak cepat putus asa , berjaya , bersikap sederhana , suka membuat lawak , yang memahami , tak kaya tak miskin , and of course a guy that loves me with all his heart . ('= 


4)10 orang tersayang yang berada di hati korang ?
Mana cukup nak list 10 orang .  RAMAI !

  1. Parents .
  2. Safiah 
  3. Sarah
  4. Shiqieen
  5. Adila
  6. Aini
  7. Anis
  8. Farhana
  9. Siti
  10. Lilianne
  11. Hui qin
  12. Dhanyaah
  13. Noriko
  14. Syazmie =)
  15. Luqman
OKAY , aku tak boleh nak list semua , pelajar 3B ,3C , 3D ,3E , 3F lagi , kakak form 4 lagi , Kakak form 5 lagi , semua aku sayang . hehe

5)siapa BFF korang ? dan describe serba sikit tentang diri dia .
 BFF aku ialah orang² yang berada di sisi aku ketika aku sedih , yang kongsi gelak tawa dengan aku , walaupun tak rapat sanggup hantar message untuk memastikan aku ok . yang kongsi sama minta dengan aku . yang aku ceritakan rahsia aku , yang tegur aku bila aku tak perasan . dan BFF aku ialah korang semua =D

6)kalau korang tersesat dalam dunia bunian , ape korang akan buat ?
Hentah la , tak pernah bayangkan

7)3 tabiat buruk korang ?
cepat lupa , kuat cemburu , susah tidur susah bangun .

8)5 sikap buruk rakyat Malaysia yang korang tak suka tengok ?
pembungan sampah merata . sombong , pentingkan diri sendiri , tak maju , tak berfikiran matang 

9)takut guruh atau kilat tak ?
Takut sangat .

10)binatang yang korang paling pantang jumpa ?
Lipas dan konco konco nya . GELI !

11)suka muzik tempatan atau luar negara ?
Luar negara . tak beshh la tempatan punya , tak tau la napa  , tapi itu pendapat aku , daa .

Soalan dari Chen Hui Qin ^^


1.Who will be the first person you'll think about when u just got up from ur bed?
My mom , because she will get mad if I woke up late . And him of course .

2.Places u wish to go for ur honeymoon
Paris, Rome 

3.Three things that u hate about urself
Nothing ! HAHA , i know God created me perfecto

4.U prefer being alone or with ur friends around u
With living things around me ! =D termasuk pokok kay . boleh cakap dengan pokok tau , they can be a good listeners , same thing goes to the animals .

5.If u got a chance to migrate,would u?or just stay in M'sia?
I would love to go to US , Malaysia is fine though .

6.What's ur type?(boyfriend/girlfriend)
HAHA . do I have to describe ?

7.How much time do u spend in FB daily?
Not much , more to blogger i guess .

8.Prefer local music or foreign?
Foriegn of course , locals are lame .

9.If u could change something about urself(outlook)wat would u choose?
My height I guess , still working on it . '

10.Believe in hell and heaven?
DAA , mestilaaaa ! heee

11.Are u a real secret-keeper?
Trust me , you wont regret . (= 

Questions form Kak Nabilah .

1.apa yang anda akan buad kalau ada duet 1 juta ringgit Malaysia ?
Menderma kepada yang memerlukannya untuk bekalan pahala di akhirat , dan kegunaan diri sendiri macam rumah bungalow ke , kereta mahal ke , majlis perkhawinan yang grand ke . ikutlah .

2.describe pasal orang yang paling anda sayang .
sape ? ada 3 orang . mama , ayah & Vanilla , hari dah describe vanilla dalam post yang best tu . CLICK CLIK . so aku describe mak aku , dia baik , tapi garang , pandai buta lawak,  caring teramat , loves me so much =D i love you ma !

3.who's your favorite singer ?
Fav  huh ? errrr . NO POINT . Chen Hui Qin I guess ! check out her covers ! 

4.what will you do if you're alone at home ?
Play the piano or I'll sketch somthing out .

5.coffie/tea ?
cofee . Nescafe !

6. hobby ?
Melukis , piano ,  hentam guitar , dan semua yang berkaitan seni

7.are you texting someone now ?
nope , tak boleh kacau dia . (=

8. two things that you really really hate .
Milk & homeworks .

9. three most things that you really really love ?
My handphone lapok . My piano , My drawings

10. suka makan pedas ke tak ?
SUKA sangat sangat , nama pun orang nogori . =D

11. FB/skype/twitter ?
FB ! 

Dan last sekali 

  1. Kalau diberi pilihan , would you choose love or money ?
  2. Ciri ciri BF/GF korang yang paling korang suka , kalau tak de , ciri ciri orang yang diidamkan .
  3. Mak korang suruh korang bancuh kopi masa korang tengah gayut syioookkk . Apa korang akan jawab ? 
  4. Kawan baik korang tipu korang , pastu korang tau , korang serang atau biarkan saje ? explen why #mcam soalan sains.
  5. Korang nampak sorang mat rempit eksiden , korang pergi tolong atau cakap padan muka ?
  6. Korang rasa korang kat sekolah popular tak ?
  7. Kalau aku sponsor korang pergi bulan korang nak tak ?
  8. Pernah kena serang tak ? sebab apa ? 
  9. Hadiah paling istimewa yang pernah korang dapat .
  10. Apa yang korang dapat masa birthday time korang 10 tahun ? 
  11. korang sayang aku tak ? ;) 
JAWAB JANGAN TAK JAWAB ! 










You Might Also Like

0 Comments