. Qiamullai v.s KLIA

7:56 AM

. Assalamualaikum kalau tak jawab dosa . kalau jawab sayang .

Hi . memang boleh agak . bila bukak je FB . bukak blog .banyak status & post  yang menyenangkan terutama dari form 5 dan form 3 . kawan kawan aku semua saling meminta maaf . Kesan dari Qiamulai yang baru je diadakan di sekolah aku hari Khamis baru baru ni . Aku cuma mampu senyum je . kenape?  sebab aku hadir cuma setengah daripada program tersebut . SANGAT MENYEDIHKAN ! huhhhh . nak cerite lani

Kami sampai kat sekolah kul 3:30 . jumpa kak long , kak ngah , kak lang ngan dekteh , masing masing pakai baju kurung ayu gitu . haha . lepas tu jumpa kakak2 senior . Ya Allah deorang memang cantik sangat sangat . kak ati  & kak tikah pakai baju purple . kak nana pakai baju itam putih . teserlah kecomelan . ramai lagi la. tak dpat den nak senaraikan . Lepas tu daftar . taklimat . and bahagi ke tempat penginapan . weyhh . memang highclass teramat . haha . tidur lam bilik muzik . nasib baik ada lantai kayu . yang bawak fon tu memang tak dapat nak sorok la . simpan kat dalam vault (kotak A4 ). hehehe . Lepastu kami solat asar berjemaah . pastu gi makan . aku tak makan sebab aku "puasa" . so tunggu la ngan aini , sampai maghrib nak berbuka  . terperasan ada la imam mana tah pakai jubah . rupa rupanya KP . haha . tak ku sangka . psst psst . yang pakai baju hitam tu ensem :) . Lepas semua orang dah pergi surau . tinggal la kami beberapa orang berbuka puasa . Lepas tu baru pergi solat . tengok tengok  surau tak de letrik . oh noooo . dah la telekung dekat kawan . masuk masuk deorang dah tahiyat akhir . kami pun pinjam telekung cikgu Noryatimah & Maryani . solat dekat luar . haihhhh . lepas tu ustaz bagi la caramah . lampu pulak jap on jap off menguji kesabaran . dah la gelap gelita . lepas tu kami baca yassin . untuk kawan yang cedera . Lepas tu gi lobi . ada jawab soalan ape ntah . rupanya2 soalan ni semua untuk memahami guru guru . Masa gi sirau tu agak suspens la . sorang sorang yg masuk , kluar je menangis . takutnyeee . bila turn aku masuk , aku ngan kawan kawan baca banner luahan cikgu cikgu . ya Allah tersentuh hati kau . betapa banyak dosa aku kat cikgu cikgu . Aku mula mula bioleh lagi . bila baca Ustazah Hasnah , perkataan "anak anakku" tu yang sangat menyentuh hati , time tu jugak air mata aku turun ~ . huhuhu . memang tak dapat nak tahan lagi . Kami pun beratur mintak maaf kat semua cikgu . 


Lepas tu masa nak tidur  , kami semua atukar baju , gosok gigi . pastu masuk tidur , rasa rasanya hampir semua ada toto dan tikar . cuma kami 5 orang je tidur atas kain batik . 3 ada bawak bantak . aku ngan Aini tidur atas beg . rasa macamdapat tidur 1 jam je . aku kan susah nak tidur . dengan bunyi menjerit sana sini rasa macam nak tempik je . hahaha . tak pe la . orang tak penah tidur ngan kawan . Bangun  kul 4:00 , pegi mandi sume , beratur agak panjang . lepas tu siap siap nak solat sunat . kami zikir , wirid . sampai subuh . solat subuh , Ustaz Izzat Hambali tu best ! dia bagi ceramah pun lawak , tapi bila bahagian munasabah diri tu agak menyedihkan . sampai kul 7:45 pagi , aku gi kantin , amik makanan , pastu balik . program mentor mentee tak dapat nak sambung . so aku tak tau ape yang jadi . 

Sepanjang aku dlaam kereta aku tak cakap ape pun . sedih la katakan Aku bertolak dari rumah kul 8:30 lepas packing , sampai seremban dalam masa 2 jam setengah sahaja . orang lain bawa 5 jam ayah aku pecut giler giler.  esok(harini) masa nak balik tu , kami  singgah KLIA , pastu packing barang pastu balik Kulim . ondeway , ayah aku masuk KL . rupa rupanya dia cari orang yang jual pokok makhota dewa (pokok tu tak nmpak macam makhtota pun) sanggup dia sesat dalam KL sebab pokok punya pasal . sampai rumah kul 6 , keams rumah sume buat kerja sekolah . pastu iron baju . pastu online jap . rindu~ :) 

tu la citer yan aku pendekkan . bye bye gudnite

Azwa : You are my evrything 

Sweet Rawrs From Azwa 

You Might Also Like

0 Comments